-

Miki

Komentarze użytkownika

@Nadawanie znaczenia sprawom nieistotnym czyli nauki humanistyczne (15 maja 2021 08:41)

Prawda Arsacydzi nie byli Persami. Ale Achemenidzi byli, więc jakieś odwołanie było do nich. Zresztą pierwsza legendarna stolica Irranu była w Balchu. Tam władał Wisztaspa, który przyjął Zaratusztre. I magowie byli raczej zaratusztrianami, a nie wyznawcami jakiejś innej irańskiej religii. 

Miki
15 maja 2021 15:14

@Nadawanie znaczenia sprawom nieistotnym czyli nauki humanistyczne (15 maja 2021 08:41)

Dzięki za informacje. Faktycznie, do Ekbatany trzeba się jeszcze nachodzić. Magowie byli wszakże kapłanami perskimie. Ksiądz Tomasz Jelonek napisał książkę Kultura Perska a Biblia. Interesujące.

Miki
15 maja 2021 13:22

@Nadawanie znaczenia sprawom nieistotnym czyli nauki humanistyczne (15 maja 2021 08:41)

Skoro każda interpretacja będzie nadinterpretacją, jak to w historii sztuki, to strzelam. Ale zacząć trzeba jednak od tekstu. Jeśli dobrze zrozumiałem ta strona księgi z Kells należy do Ewangelii wg świętego Mateusza, chyba rozdział drugi o narodzeniu Pańskim. A zatem odpowiedź jest banalnie prosta. Trzy psy symbolizują trzech mędrców. Można dodać nawiązanie starotestamentowe. Pies i anioł towarzyszyli Tobiaszowi do Ekbatany. A to z niej przybyli, lub z innego miasta perskiego,  mędrcy. Pies jest ważny w kulturze perskiej, ale nie hebrajskiej. Tobiasz z Rafałem przynieśli złoto. Mędrcy przynieśli złoto.  Viola. Kobyłka u płotu.

Miki
15 maja 2021 10:41

@O państwach frontowych i Europie środkowej (13 maja 2021 09:26)

Hmm. Czy Europa Środkowa leży w Izraelu? Moim zdaniem w Iranie. Kwestia gustu?

Miki
13 maja 2021 11:58

@Smooth Jazz from Poland (23 kwietnia 2021 14:34)

Dopiero teraz przeczytałem odpowiedź. Zgadzam się w pełni. Myślę, że w społeczeństwach"rozwiniętych" także tzw klasy/kasty wyższe się formatuje muzyką i sztuką. Wzorem są Indie, ich naturalna, ekologiczna religia, wiara w reinkarnację , podział na kasty i w konsekwencji " porządek społeczny i kosmiczny".

Miki
10 maja 2021 05:05

@O formatowaniu (8 maja 2021 08:10)

Nie ogłosimy tego. Bo wówczas jakiś, nie samolot, ale dom, krzesło, molekuła, musiałaby się rozlecieć. Jesteśmy usluchani. Ale kto będzie płacić za kordon sanitarny, jego stabilność, przecież nie podatnik naszych sojuszników. A kordon opłaca się wszystkim, oprócz krajowi X. To wariant pozytywny. A więc żywot wojaka Szwejka potwierdzi go, lub ...loj, jak powiedział Krecik w znanej bajce.

Miki
9 maja 2021 17:25

@O formatowaniu (8 maja 2021 08:10)

Wiem. Odbyłem wiele takich rozmów w Holandii. I z Lotyszami, czyli najczęściej Rosjanami, i z Czechami i z Rumunami. I z naszymi oczywiście. Miałem mnóstwo okazji, bo byłem kierowcą busa. Jeśli pasażer doszedł już do rozumu że względu na wiek, wykształcenie, kulturę wyniesioną z domu, to mówiliśmy właśnie o tym. Niekoniecznie w kontekście Rzeczypospolitej, bo nie tylko nas ograli. I na tym naszym resentymencie zbudują teraz międzymorze. Przeciw niemieckiemu idealizmowi. Przynajmniej taka korzyść.

Miki
9 maja 2021 11:03

@O formatowaniu (8 maja 2021 08:10)

Ale tamci potrafią tylko kraść, a więc są nieprzydatni. Jacy z nich towarzysze, choćby podróży?

Miki
9 maja 2021 08:33

@O formatowaniu (8 maja 2021 08:10)

Prawda. Kulturalne narody to Persowie i Polacy. A Angole  ? Handlarze niewolników przede wszystkim na poziomie teoretycznym, " naukowym". Wiemy, że Marks miał pieniądze od Engelsa, a jakimi obracał sam Engels? Kto finansował Rousseau i Woltera, rewolucję francuską. Rybka psuje się od głowy, a nad nią już pracują mądre głowy z Oxfordu. 

Miki
8 maja 2021 19:23

@Mark Sołonin o katastrofie smoleńskiej 10.04.2010. (3 maja 2021 00:33)

Zgadza się, licytacja trwa i wszyscy w jej trakcie blefują. Rosjanie blefują, że uwierzą USA, bo co niby mieliby im Jankesi  dać? Rynki zbytu? Ewentualnie skrawki terytorium, które opłacać się im będzie zająć. USA blefuje, że ma nieograniczoną moc, w co grzecznościowo wierzą mali jak  my, ale nie Rosja. Chiny nie pozwolą więcej na wojny opiumowe, bo szybko się uczą, mają flotę, samoloty stealth, broń rakietową a przede wszystkim naukę, inżynierów. USA może zrobić sprawdzam, na trwałe blokując kanał sueski, cieśninę Malakkae itd aby wywołać recesję w Chinach, ale te nie są już w takim stopniu oparte na exporcie i dążą obecnie do samowystarczalności , oparcia się na własnym rynku i surowcach. USA musi grać na równowagę, ich realnym do osiągnięcia  cele ...

Miki
8 maja 2021 16:24

@O formatowaniu (8 maja 2021 08:10)

Ano nie. Byliśmy sformatowani przez zachód, a więc nie umieliśmy wybierać. A przypomnijmy , że wczesniej Piłsudski z Dmowskim spotkali się w Tokio. Dziś nasi politycy niby znają potencjał Chin. Za PO Niemcy blokowały nasz udział w grupie 16+1, potem niby się zmieniło, ale jak przyszło co do czego Macierewicz zablokował chińską inwestycje w Łodzi. Czyja korzyść? Nawet tam gdzie można występować podmiotowo pokazujemy lokajskie maniery, służalczość i głupotę.  A teraz sytuacja znowu jest podbramkowa. 

Miki
8 maja 2021 12:46

@O formatowaniu (8 maja 2021 08:10)

Cud na Wisłą i Powstanie Wielkopolskie. 

Miki
8 maja 2021 11:30

@O formatowaniu (8 maja 2021 08:10)

Plastycznie powiedziane. Ale jakby tak troszkę po leninowsku. Mnie chodzi o towarzyszy pancernych, o prawdziwe towarzystwo. I nie w sensie śmietanki towarzyskiej, ale rzeczywistej elity. Ludzi, którym trzeba ufać, bo mądrzy i dzielni. Wiem, że to romantyczna wizja, ale nasz naród kiedyś miał elity, skoro w ogóle zaistniał.

Miki
8 maja 2021 11:01

@O formatowaniu (8 maja 2021 08:10)

Tak. A źródłosłów slowa towarzysz jest perski. Pochodzi ono od słowa war, czyli dom-ziemianka, a także War, podziemne miasto króla Yimy. Nawet dla Lenina było to słowo charyzmatyczne. Ale my trzymajmy się lepiej tradycji polskiej kawalerii i myślistwa. Darz bór !

Miki
8 maja 2021 09:41

@O formatowaniu (8 maja 2021 08:10)

Wszystko się niestety zgadza. Jedna uwaga. Aleksander wygrał, bo miał jazdę sformowana na wzór perski, a służyła ona do manewru oskrzydlającego zwykle, nie frontalnego uderzenia. Dopiero połączenie falangi z jazdą dało efekt. Jazda nazywała sy hetairoi, czyli przyjaciele, czyli towarzysze. Jednak tradycja rycerska też może być przydatna. A mówię tu o tym, ponieważ obraz Persji jaki wynieśliśmy ze szkoły też jest elementem naszego formatowania. Właśnie dlatego mamy kochać liberalizm, Anglików, banany itp. bo Persja jest be. Mamy się kontrolować, ile jeszcze w nas z wschodu, świata zła i nieudolności.

Miki
8 maja 2021 09:05

@Mark Sołonin o katastrofie smoleńskiej 10.04.2010. (3 maja 2021 00:33)

Nie mam na ten temat pojęcia, tzn kwestii technicznych. Najbardziej interesujące jest to, że Rosjanie, wpierw dysydent a potem media oficjalne decydują się na komunikat obiektywny: to był wybuch, nie pancerna brzoza. Rosja coś przez to mówi. A cała reszta się zgadza, żyjemy w rzeczywistości kreowanej , w matriksie. Nie do końca się zgadzam, że wszystko jest ustawką, np konflikt USA - Chiny. Na pewno coś ustalili. Jednak gra jest odzwierciedleniem realnego rozkładu sił. Gdyby było inaczej mocarstwa produkowały by wyłącznie gry komputerowe, a nie nowe rodzaje broni. A że nas straszą, ogłupiają inna rzecz. 

Miki
8 maja 2021 07:49

@Mark Sołonin o katastrofie smoleńskiej 10.04.2010. (3 maja 2021 00:33)

Oczywiście, że trzeba mieć szacunek do Solonina. Ale jednak ciekawe, że rosyjskie media podchwyciły temat dysydenta. To na pewno element gry. Jeśli to był wybuch to" polegli" jest prawidłowym słowem., choć znaczącym,, bo ofiary zamachów  zwykle okresla się inaczej. Zresztą obaj dziennikarze także zachowali  obiektywizm oraz powagę, takie odniosłem wrażenie. 

Miki
7 maja 2021 22:27

@Mark Sołonin o katastrofie smoleńskiej 10.04.2010. (3 maja 2021 00:33)

Dziękuję za wyjaśnienie. Natomiast pod koniec rozmowy powiedział o slowach Romaszewskiej, o nienawiści w Polsce. Tu dobrze zrozumiałem? To by tłumaczyło po co był im wywiad z tym wielkim, polskim specjalistą od mediów. 

Miki
7 maja 2021 20:16

@Mark Sołonin o katastrofie smoleńskiej 10.04.2010. (3 maja 2021 00:33)

Obejrzałem ten wywiad z Soloninem w Echa Moskwy. Uderzyły mnie dwa zdania: na początku rozmowy dziennikarz zapytał -kto to zrobił? i Solonin odparł, jeśli dobrze zrozumiałem, że to ktoś u nich, pod koniec rozmowy Solonin opowiedział o nienawiści dwóch grup postsolidarnościowych  w Polsce, właśnie na podstawie swojego wywiadu z Romaszewską. Dlaczego rosyjskie media podają taką treść dokładnie teraz? To już nie jeden outsider, to media kraju demokracji suwerennej, dawniej ludowej. To wygląda na element zintegrowanej układanki. Obawiam się, że i sytuacja na Ukrainie i celny ostrzał rakietowy tuż obok bazy atomowej oraz cyberataki innych celów w Izraelu, to puzzle z jednego kartonu. Obrazek już jest komuś znany. Negocjacje dotyczą szczególikow.

Miki
7 maja 2021 19:43

@Mark Sołonin o katastrofie smoleńskiej 10.04.2010. (3 maja 2021 00:33)

Zgadzam się. Przyszło mi do głowy, że Solonin, świadomie lub nie, puścił w eter przekaz propagandowy: my Ruscy, bystrzy obserwatorzy i ci rozmemlani Polacy, bojący się swego cienia, tak jak zawsze. Dlatego rosyjski patriota pomyśli - z Putinem, Nawalnym, lub kimkolwiek innym, my zawsze do przodu! A tamtych tak łatwo się rozgrywa. 

Miki
7 maja 2021 17:27

 Poprzednia  Strona 2 na 3.    Następna